Den værdiskabende konsulent

Den værdiskabende konsulent

Vidensmedarbejdere og konsulenter arbejder dagligt med deres faglighed gennem relationer. Derfor er det vigtigt at have det rette kunde mindset – hvad enten kunden er intern eller ekstern.

Værdien af træning

Oplever du følgende: Leveranceproblemer, scopeproblemer, CMA mails, utilfredse kunder, budgetoverskridelser, UB timer, høj personaleomsætning – ting, der rammer bundlinjen fordi der er udfordringer med adfærden. Fortvivl ikke – hjælpen er nær – kontakt os.

Værdiskabelse i kundeoplevelsen

Vi arbejder med transformationen af vidensvirksomheders samspil med deres kunder. Dette kræver et tæt samarbejde og videndeling mellem virksomhedens internt- og eksternt orienterede medarbejdere, og relationen er helt afgørende for at sikre virksomheden en profil som en værdiskabende virksomhed.

Der kan sammensættes flere kurser, alt efter behov. Vores kurser til konsulenter er en kombination af inspiration, konkrete værktøjer, praktiske øvelser og rollespil – alt sammen med afsæt i konsulentens egen hverdag. Ved at basere træningen på den pågældendes faktiske kunde, får konsulenten en konkret metode og struktur til mødet med kunden.

Træning til konsulenter omfatter:

FORRETNING

FORRETNING

Vi styrker konsulentens forretningsforståelse og kommercielle mindset. Centralt i dette modul er værktøjer til problemløsning, businesscase og forretningsmæssig impact hos kunden.

FUNDAMENT

FUNDAMENT

Grundlaget for rejsen mod den værdiskabende konsulent. Modulet giver konsulenten selvindsigt og værktøjer til at styrke det personlige brand. Fokus i dette modul er at skabe proaktivitet og ejerskab.

FACILITERING

FACILITERING

Det er en kunstart at facilitere kunder og kollegaer. Vi arbejder med challenger mindset og giver værktøjer til at facilitere ud fra internationale værktøjer.

FORMIDLING

FORMIDLING

Arbejder med at formidle et budskab, som hjælper kunden til at træffe beslutninger baseret på storyboard og drejebog. Konsulenten får også forhandlingsværktøjer til at forhandle deadlines, scope og kvalitet i opgaven.

FORANDRING

FORANDRING

Fokus på forandringer på 3 niveauer: Strategisk, organisatorisk og individuelt. Man får værktøjer til at håndtere mennesker i forandring. Modulet arbejder med lederskab og håndtering af modstand i forandringer.