Nyhedsbrev Maj 2018

 

I dette nyhedsbrev vil vi præsentere dig for vores Content Factory og hvad den kan gøre for dig og din virksomhed.

 

 

Content Factory

 

Først og fremmest kan vi fortælle, at afdelingen blev oprettet i 2014, da vi traf den strategiske beslutning om, at vi ville begynde at digitalisere vores konsulentforretning. I den forbindelse ansatte vi nogle dygtige personer, der var ved at være færdige med deres studie på Aalborg Universitet i København. Til dem der interesserer sig for hvilken uddannelse det er, så hedder den It, læring og organisatorisk omstilling.

 

I dag er afdelingen styret af Sandra Nielsen, som var en af de første, der blev ansat i afdelingen tilbage i 2014. Sandra har været involveret i alle de projekter vi har haft siden 2014. Da vi startede med at digitalisere vores konsulentforretning gik det hurtigt op for os, at det var en proces som ikke bare vi havde brug for. Derfor begyndte vi at tilbyde andre konsulenthuse, organisationer og sågar universiteter, at vi kan hjælpe dem med den digitale omstilling.

 

Hvad er det så vi kan tilbyde?

 

 

1.    Omlægning af eksisterende kurser fra 100% tilstedeværelse til blended learning.

Sammen med kunden konstruerer vi et helt nyt lærings-forløb. Vi baserer vores opbygning på en model, som vi kalder 40-20-40. De første 40% er forberedelsen. Den består i vores model af en digital forberedelse, hvor kursisterne bliver inddelt i hold og konkurrerer (gamification) mod andre hold, mens de lærer teorierne og modellerne, som de skal igennem inden tilstedeværelsesdelen.

De næste 20% er tilstedeværelsesdelen, som typisk består af øvelser i anvendelse af teorierne og modellerne. Vi konstruerer et kontrolleret laboratorium, hvor kursisterne prøver sig af i nogle forskellige situationer, der minder om den hverdag de skal tilbage og anvende den nye viden i.

De sidste 40% er selve implementeringen. Her forsætter kursisterne i de grupper, der blev inddelt i fra starten, og hver uge skal de holde et møde på 30 minutter, hvor de committer sig til at arbejde med et eller flere af emnerne de har været igennem, inden mødet i den kommende uge.

 

2.    Opbygning af nye kurser efter samme model som ovenfor.
3.    Udvikling af digitalt content. Vi har en hel afdeling, der producerer alt det digitale content, som skal anvendes i kurserne.
4.    Rådgivning og vejledning om nationale eller globale akademier.
5.    Udvikling af speeddrawings til brug for marketing. Det kan være til visitkort, hjemmesider, Facebook, LinkedIn eller på reklameartikler. Vi har netop indgået et samarbejde med SG Promotion, der sælger reklameartikler. Hos SG Promotion kan du kombinere dine reklameartikler med en af vores populære speeddrawings.
6.    Udvikling af speeddrawings til reklamefilm i biograf. Vi har selv haft udviklet vores egen speeddrawing som blev vist i Gentofte Bio i hele februar.

 

 

Hvad har vi arbejdet med siden 2014?

 

  • Omlægning af egne kurser til træning af sælgere, konsulenter og ledere. Næsten alle vores kurser siden 2014 er omlagt efter ovenstående model.
  • Globale akademier. Vi har i samarbejde med en stor konsulentvirksomhed omlagt deres leantræning til internationale kunder til et leanakademi på 4 niveauer. En del af processen bestod desuden i at udstyre fabrikschefer med Google Glasses, så konsulenterne kunne være med på tavlemøder uden at være fysisk tilstede. I 2017 tog vi næste skridt med en anden kunde ved at afløse tilstedeværelsesundervisningen med undervisning via Adobe Connect. I dag træner vi kundens medarbejdere i 12 tidszoner – uden af belaste miljøet, ved at flyve kursister og underviser rundt i verden.

 

  • Graduate programmer. Vi har udviklet adskillige graduate programmer til flere kunder.
  • Speeddrawings til visitkort og anden markedsføring. Du kan se mange eksempler på vores facebook. Her bliver de kunder som ønsker det promoveret.
  • Speeddrawings til reklameartikler.
  • Udvikling af eget LMS til brug for afspilning af det digitale content. Det er ikke et krav, at man skal anvende vores LMS, men det understøtter 100% ovennævnte model og den bliver whitelablet efter vores kunder ønsker.

 

Kontakt os

 

Så om du er en enkelt konsulent, der har drømme om skalering og evt. internationalisering eller du er en større virksomhed/organisation, der ønsker hjælp til omlægning eller udvikling af kurser efter de nyeste og mest moderne metoder, så tag fat i os.

Der er flere aspekter i dette. En ting er, at du kan få en større forretning, du kan øge din omsætning uden at øge din indsats, men der er større og større efterspørgsel fra kunder om løsninger, der også er delvist digitale.

  • Vi giver naturligvis gerne referencer, hvis du ønsker det, og du kan få adgang til en demo, hvis du ønsker det.
  •  Vi arbejder med en tids- og prismatrix, der gør, at man altid kender den fulde økonomi og tidsplan inden vi går i gang – og vi overholder altid begge dele. Det er en æressag for os.

Hvis du vil vide mere eller ønsker en demo, så kontakt Peter Ankerstjerne på 26 24 76 90 eller Sandra Nielsen på 42 30 82 30. Du kan også træffe os på pma@peakbalance.dk eller sn@peakbalance.dk.

 

Værktøj til konsulenter og virksomheder

 

Vi har udviklet et simpelt værktøj til konsulenter og virksomheder, som man kan bruge for at skabe overblik over økonomien, i at omlægge sine kurser eller købe kurser, der involvere digitalisering.
Klik på konsulenter eller virksomheder for at downloade værktøjene.
Related Posts